Pärlspont var det här!

IMG_4299

Nackdelen med att kultivera en livsstil där jag bara gör det jag vill göra(i den mån det är möjligt) är att bloggen och annat kul ibland sitter på paus. Hursomhelst har det hänt en hel del sen sist jag skrev om vagnsbygget. Det har bland annat kommit upp pärlspont på väggarna istället för tyget som hängde där innan. Det är vanlig pärlspont som jag spikat dit för hand med hammare och dorn.

IMG_4245

Jag har verkligen trivts med tyg på väggarna och det var lätt att få dit tyget men det blir ju genast en helt annan känsla när väggarna är av trä. Panelen ger inte efter när jag lutar mig mot den och det går att spika och skruva i den om jag vill sätta upp en hylla eller liknande. Så skönt. Också ljudet förändras ju markant. Innan bodde jag som i en stor ljudabsorbent 🙂 När väggarna är lite hårdare studsar ljudet mer men inte så att det stör, bara skönt.

IMG_4302

Nästa steg är att snickra ihop lite platsbyggda möbler och att måla allt med linoljefärger. Jag har redan tjuvstartat och det känns som att det blir riktigt riktigt bra. Det har verkligen lönat sig att stanna upp och fundera på hur jag egentligen vill ha det innan jag gått vidare. Nya ideer och lösningar på problem kommer av sig självt, det är bara att tålmodigt sätta sig och vänta in dem.

IMG_4264
Ljusare blev det också och så kommer det nog förbli då jag planerar att måla väggarna i någon neutral, ljus kulör. Eventuellt vit lasyr. Det kan ju upplevas som lite tråkigt men tanken är att köket och möblerna ska vara som små färgexplosioner så jag tror det kan vara bra att ha en lite lugnare färg på väggarna för att jag inte ska bli helt galen. Även om somliga menar att jag redan är galen.

10 responses to this post.

  1. Vad fint!

    Svara

  2. Posted by Susanne on juli 4, 2014 at 12:09 f m

    WOW. Nu börjar det verkligen likna ett hem! Ser helmysigt ut.

    Svara

  3. Posted by Petra on juli 4, 2014 at 4:09 f m

    Superfint!

    Svara

  4. Posted by Sara on juli 12, 2014 at 8:03 e m

    Kul att följa din blogg. Inspirerande! Är du kvar i Skattungbyn?

    Svara

  5. Kan tipsa om Färgapoteket i Tällberg som säljer jordpigment 🙂

    Svara

Lämna en kommentar