Fönsterfoder och fönsterbänkar

collage

Har äntligen blivit så att jag har pengar, tid och ork samtidigt. Så nu har jag lyckats spika ihop fönstersmygar och satt dit foder och fönsterbänk. Lite grönska är redan på plats tack vare frikostiga donationer från mina kollektivkompisar❤ Det gör en väldig skillnad att ha växter i fönstren. Piggar upp.

IMG_4614

Här syns lite tydligare hur fönsterbänken är gjord. Det är bara en 45*45mm regel som är påspikad utanpå fönstersmygen. Blir inte särskilt djupa bänkar men tillräckligt för att kunna ha småkrukor i fönstren. Vill inte att bänkarna ska ta för mycket plats då jag har min stora väggfasta soffa under. Kommer bli finfint med lite sandpapper och färg tror jag. Ska bara få dit golvsocklarna och fodren runt ytterdörren med så ska jag beställa hem färg för invändig målning. Om jag mot förmodan någonsin lyckas bestämma mig för vilka färger jag ska ha. Håll tummarna.

3 responses to this post.

  1. Jag håller tummarna!

    Svara

  2. Posted by Mr. Dataskägg on maj 3, 2015 at 1:12 f m

    Har du artikeln från dt.se? Det ligger under deras premium tjänst, vilken jag inte är så sugen att punga ut för. Hade varit kul att läsa bara. No biggie.

    Svara

Kommentera

