April Ansons hus på hjul

AprilAnson

April bor i ett litet hus på hjul som hon byggt tillsammans med en vän. Huset fungerar som en liten studentbostad(12 kvadratmeter) medan hon studerar på University of Oregon. En stor del av materialet är återvunnet genom olika byggåtervinningar och motvarande Blocket i USA. Jag gillar särskilt takbräderna som har en väldigt speciell färgning pga insektsangrepp när de fortfarande var ett träd.

Hon har ett stort, halvrunt fönster som jag tycker ser riktigt fult ut men det släpper in ljuset på ett väldigt vackert sätt. Hon lever ju i ett varmare klimat så problemet med kallras är nog inte lika stort som här i kalla Sverige men jag upplever annars att stora fönster är ett problem just pga kylan. I min förra vagn hade jag ett ganska stort fönster vid sängen och det kylde ordentligt. Även i den vagn jag bor i nu är det ett fönster vid sängen som skapar en kall zon. Sängplatsen är kallaste platsen  i vagnen.🙂

Kommentera

