Utedusch hos `My little homestead`

Det här är ett exempel på hur man kan bygga en utedusch. Jag hade själv planer på att bygga en enklare utedusch i sommar men tiden räckte inte riktigt till så det får bli en annan gång. Det är ett bra sätt att nyttja regnvattnet till att tvaga sig istället för vårt processade dricksvatten. Videon är skapad av en familj som har en hel del roliga projekt för sig men jag kan tycka att det är lite störigt med de `lustiga` skämten som förekommer ungefär hela tiden. Kan man se bortom detta är de dock väl värda att titta på. Familjen lever i ett lite varmare klimat än vad vi gör men jag tycker ändå man kan använda videon som inspiration till svenska projekt även om det kräver en del anpassning. Estetiken lämnar också en del övrigt att önska men de har använt en hel del återvunnet material. Stengolvet är snyggt tycker jag men jag vet inte om det är så skönt att gå på.

Kommentera

