Ombyggd skolbuss

Jag är ju som synes väldigt inne på det här med hus på hjul men då främst som separata ekipage. Här är en video med ett par som har byggt sig ett hem i en befintlig buss. Bussen är full med smarta lösningar och anpassad efter just deras behov. Att jag inte vill bygga mig ett hem i en buss eller liknande beror på att jag inte vill göra mig beroende av ett fordon som måste besiktas och underhållas. Lättare då med en vagn som man kan transportera med en lånebil när/om man behöver flytta den. Men jag kan ju se tjusningen med att ha ett helt mobilt hem. Bara vakna på morgonen och åka iväg någonstans. Skulle vara fantastiskt att göra en festivalsommar med husbil någon gång men det återstår att se om den drömmen blir uppfylld i detta livet. Jag tycker hursomhelst att det är roligt och nyttigt för fantasin och inspirationen att titta på detta och liknande videoklipp.

Kommentera

