Gypsy Wagon

Här är ett videoklipp på en fin såkallad gypsy wagon. De är otroligt vackra tycker jag och ser fantastiskt mysiga ut. De verkar dock inte vara byggda för att man ska klara sig med bara vagnen utan toalett och dusch får man klara av någon annanstans och ganska ofta även matlagningen. Det är ju inget problem för det löser man lätt med ett litet utedass och ett utekök. Det kanske inte är alla som vill bo så dock men jag tycker det funkar väldigt bra.

Vore roligt att bygga en sådan här vagn någon gång men jag skulle nog välja att ha förvaring under sängen istället för att ha en till bädd därunder. Men det är klart att om man är en liten familj så kan ju barnen sova därunder så blir det lite som en koja. Det hade jag tyckt väldigt mycket om som barn tror jag.

Fördelen med den här typen av vagn är att de är ganska lätta eftersom de ursprungligen drogs fram av hästar. Är alltså inget problem i mitt tycke att bygga dessa på vanliga husvagnsunderreden.

Kommentera

