Felin Unchaf

Den här videon är filmad i `ekobyn` Felin Unchaf men det är inte riktigt en ekoby. Det är någon sorts hybrid mellan ekoby, lärocenter och mötesplats. I framtiden är det dock kanske tänkt att folk ska kunna bosätta sig där men utvecklingen går långsamt och får ta den tid det tar. Mycket vettiga tankar om hur man kan gå tillväga för att starta en ekoby eller liknande samt väldigt många olika byggtekniker presenteras i filmen. Det mesta av materialet som används är lokalt och de flesta husen har en historisk förlaga eller inspiration. Häftigt att ta upp och vara en del av en byggtradition som är flera tusen år gammal.

Jag känner mig inspirerad av videon och vill helst ut och bygga direkt, det var bara det där med pengar och mark. Men någon gång i framtiden ska jag bygga upp ett ställe där man kan få komma och ta del av experimentbyggande och olika hantverkstraditioner, sanna mina ord!

2 responses to this post.

  1. Vilken bra idé de har där. Och teckningarna han hade gjort var verkligen fina och inspirerande för mig – jag vill genast springa iväg till hobbyaffären och köpa färgpennor till mina egna teckningar🙂

    /Andreas

    Svara

Kommentera

