Garbage Warrior

Här är filmen om Michael Reynolds – skaparen av jordskeppskonceptet– helt gratis. Han har kämpat mot alla möjliga i sin kamp för att sprida sitt koncept och få behålla sin arkitektlicens. I den här filmen får vi följa han under flera års kamp och får även se lite jordskepp och ditten och datten. Klart sevärd om man är intresserad av alternativa byggtekniker, hippies och allmänt sköna lirare. Han är väldigt bra på att snacka och jag måste erkänna att jag var rätt negativt inställd till honom innan jag var på hans seminarium på KTH. Numera tror jag att han är rätt så ärlig i sin ambition att rädda världen och sådana människor har vi alldeles för ont om.

När ni har sett filmen får ni gärna läsa min kritik mot jordskepp. Filmen är egentligen en helt okritisk hyllning till jordskepp i allmänhet och Michael Reynolds i synnerhet så det kan behövas något för att balansera upp det hela.

5 responses to this post.

  1. Posted by Ante Melin on februari 21, 2012 at 12:23 f m

    Såg den för ett par veckor sedan, intressant faktiskt. Skulle tydligen komma en uppföljare, såg en trailer nyligen men kan inte hitta den!

    Svara

Kommentera

