Från förråd till bostad – Golv och golvisolering

Det är mycket nu med skola och renovering så bloggen har halkat ner lite på prioriteringslistan. Här kommer iallafall ett litet inlägg om golvet och golvisoleringen i mitt lilla rum. Jag har använt mig av Thermofloc som isolering i golvet och kommer göra det i väggar och tak med när det blir dags. Här kan du läsa mitt tidigare inlägg om renoveringen om du blir fundersam på vad det är jag `pratar`om.


Så här såg det ut när jag krattat ut en del av isolering och stoppat i golvfacken. Cirka trettio centimeter isolering blev det så jag hoppas slippa frysa om fötterna under vinterhalvåret.

Här är golvet på plats, Det blev vanlig enkel råspont som är rätt mjuk och lätt får märken men jag tänker att man i framtiden kanske vill lägga in nåt finare golv uppepå så då spelar det ju ingen roll. Dessutom är råspont väldigt billigt vilket kanske får anses som den avgörande orsaken till varför det valdes som golvmaterial. Eventuellt kanske jag målar golvet till sommaren.

3 responses to this post.

  1. Du e klok du som använder den bästa isoleringen som finns

    Svara

  2. Posted by amenemhet on februari 17, 2012 at 11:58 e m

    thermofloc är inte ekofiber eller?
    jag vill ha sådant där🙂

    Svara

Kommentera

