Stort hus på hjul

Det här är ett lite större hus på hjul än vad jag kommer bygga. Däremot är hjulupphängningen precis så som jag har tänkt att jag ska ha det på min framtida vagn. Ett däck i varje hörn. På så sätt fördelas vikten på ett helt annat sätt och kommer möjliggöra ett tyngre hus där vikten och dess fördelning spelar en mindre roll. Då vikten var en ständig källa till oro i mitt förra vagnsprojekt känns det som ett stort plus att slippa tänka på det.

I den här vagnen har de inget sovloft för de har så gott om plats att säng får plats iallafall. Om man har en säng på bottenvåningen som i det här klippet är det ju väldigt smart att ha förvaring under den som de har här. I mitt fall har jag nog tänkt mig någon sorts variant på en bäddsoffa på bottenvåningen och då måste ju förvaringen av förklarliga skäl anpassas en del.

3 responses to this post.

  1. Wow! Häftig vagn! Påminner starkt om en Gypsy Caravan 🙂 Me likes! Men hur vanligt är det egentligen med sådana underreden med hjul i varje hörn? Det kanske är något man får anlita en svets-kunnig att bygga från scratch? Men det känns ju verkligen som någonting som är värt besväret. Jag skulle dock överväga att göra en (mindre) hästdragen variant istället för traktordragen 😀

    Svara

  2. Posted by amenemhet on februari 17, 2012 at 11:48 e m

    det är precis en sådan lösning som jag först tänkte att jag ville ha till min vagn. men jag fann inga sådana underreden. får ta och svetsa ett själv i framtiden när jag kommit mera till ro. någonstans. jag har iaf gjort så jag kan lyfta av mitt hus till ett annat underrde i framtiden. om jag t.ex finner en boggi.
    stackars ex som får slita så 🙂 DIY is the Y

    Svara

Kommentera

