Tinyhouse Austin

Foto: http://www.austintinyhouse.com/

Ännu ett Tinyhouse på väg upp. Det här huset bygger han som sitt första projekt och det ska säljas. Nästa hus han bygger blir gissningsvis lite bättre och det tänker han som jag förstått det bo i själv. Det är alltid kul och inspirerande att se de här små filmerna för det kommer alltid någon ny tanke till en. Inspiration för min egen design. Efter att ha sett den är filmen vill jag inte ha något flyttbart diskställ för det känns lite bökigt och onödigt när man har så begränsad yta. Däremot kanske jag ska göra som jag har tänkt förut med avloppet. Helt enkelt inte ha nåt avlopp utan bara en hink under som man får tömma. Den kan jag ju tömma i odlingarna utanför. Dessutom försvinner väldigt mycket värme ut genom avloppet. Mer än man kan tro.

En annan fundering jag haft ett tag men som nu väcktes till liv igen handlar om de här små loftförvaringarna som många bygger. Hur smidigt är det egentligen med en förvaring som man måste ha en stege för att komma åt? Som dessutom har lutande väggar/tak som försvårar förvaring av lådor och annat. Dessutom är det helt öppet vilket gör att man ska behöva se skiten hela tiden. Jag tror på att ha ett extra sovloft eller göra det befintliga större eller kanske bara njuta av att ha öppet upp till tak så man får in lite rymd i sitt lilla hus. Hellre det än ett dåligt förvaringsutrymme. Dessutom kan man ju göra sig av med lite prylar.

4 responses to this post.

  1. Jag håller med dig att sovloftet är dålig förvaring. Vet inte vad jag ska göra med det när sonen flyttar hemifrån. Jag behöver ju inte ens utrymmet till prylar. Får väl vara gästsäng eller ta bort det och få mer tak yta/luft

    Vore kul med förslag på den ytan

    Svara

    • Jag känner bara att den ytan är svår att få till nåt vettigt. Tror mer på förvaring på bottenplanet. Men jag ska fundera på det. Annars är ju en singelbädd/sovloft ganska bra tänker jag men det kanske inte är så jätteofta man har gäster som sover över förstås 🙂

      Svara

  2. Damn! Jag kan inte sluta läsa din blogg. Och jag vill ha ett minihus. Nu ligger du på min lista över bloggar jag spökar på. Eller vad det nu kan heta på svengelska 🙂

    Svara

Kommentera

