Alf Hornborg – Nu på youtube

Blev så fantastiskt lycklig när jag hittade de här klippen på Alf Hornborg. Han är så otroligt fantastisk och visar upp saker för vad de är. Fyra härliga klipp som du bara måste se om du är det minsta intresserad av hållbarhet och rättvis utveckling. Därmed inte sagt att man måste hålla med om allt han säger, eller att jag håller med om allt han säger. Däremot anser jag som sagt att han är väl värd att lyssna på. Nu börjar jag komma i julstämning, så störd är jag. Det här känns nämligen som en julklapp🙂

Jag har tidigare skrivit lite om Alf Hornborgs bok Myten om maskinen och om man har läst den är det kanske inget nytt som presenteras men man kan alltid behöva en repetition och så är det alltid lyxigt att få det i videoform istället för bokform. För er som inte har läst den får ni här ett smakprov på vad som står i boken.

Kommentera

