36 Organic m2

Foto: Tomas Nyberg/Dalademokraten

För några dagar sen träffade jag Sara May Kahl och Hennes man Jörgen här i Uppsala. Sara driver bloggen 36Organicm2 som jag varmt rekommenderar för er som har missat den. Där kan man hitta en hel del inspiration när det kommer till att bygga hållbart. Hon har alltså renoverat ett litet uthus till en lägenhet under ett års tid och även drivit en studiecirkel under tiden i ekologiskt byggande.

Det är fantastiskt inspirerande att läsa hennes blogg om man själv funderar på nåt litet byggprojekt tycker jag. Sara är grymt mycket duktigare än vad jag är på att designa och komma på roliga lösningar. Bland annat har hon målat golvet på övervåningen i mönster. En teknik som var vanlig förr i tiden. Hon blandar gamla tekniker med nya och får till ett underbart vackert hem som är helt anpassat efter hennes preferenser. Nuförtiden bygger många sina hem efter vad potentiella framtida köpare vill ha istället för att fundera på vad man själv vill bo i tills den dag man eventuellt säljer.

Så gå in på hennes blogg och bli inspirerade så att ni kan sätta fart med era egna projekt. Starta sedan gärna en blogg så att jag kan bli inspirerad av det ni skapar. 🙂

Kommentera

