Artikeln i Byggnadsarbetaren

Här är då äntligen bilderna/artikeln från byggnadsarbetaren i ett lite lättillgängligare format. Här kan ni läsa det jag skrev om den häromdagen.

7 responses to this post.

  1. Posted by Pernilla on december 13, 2011 at 8:03 e m

    Kul att Byggnads hänger på och intervjuar dig! Är uppvuxen med den tidningen, ska läsa artikeln när jag hälsar på hemma hos hela snickarfamiljen igen!

    Svara

    • Ja det var lite oväntat. Journalisten bara ringde och sa att jag gav en annorlunda bild av snickare som hon ville föra fram 🙂

      Svara

      • Posted by Pernilla on december 21, 2011 at 12:50 e m

        Helt rätt! Jag som funderat på ifall min snickarbror kan hjälpa mig bygga ett ekohus en vacker dag, men det lutar nog mer åt att jag anställer dig istället! Schysst att dom lyfter fram en helt annan bild, för i byggbranschen finns det ju mycket som skulle kunna göras!

        Svara

  2. Haha ja jag får väl dra igång byggfirman igen helt enkelt 😉

    Svara

  3. Posted by Thomas Pettersson on december 28, 2011 at 4:39 f m

    Äntligen något vettigt att läsa i våran facktidning! Jag är själv snickare och kan bli rätt trött på allt snack om framförallt löner, men även frånvaron av diskussion om HUR vi bygger och hur vi kan göra det mer hållbart. Jag menar att det finns ju teknik och metoder för att bygga mer energi effektivt men vi pratar bara lönsamhet. Oj, nu blev jag lite gnällig men det uppvägs av det positiva i artikeln om dig 😉
    Jag kommer att följa din blogg, det ger mig inspiration.

    Svara

    • Tack ska du ha. Alltid kul att inspirera 🙂 Problemet i byggbranschen är ju att lösningar inte förs fram beroende på hur ”bra” dom är utan beroende på hur mycket pengar de drar in åt leverantörer och firmor. Som vanligt är det bara att följa pengarna för att se varför vissa lösningar prioriteras över andra. I slutändan är det arbetarna och slutkund som får lida för detta då de får jobba med/bo i giftiga osunda hus.

      Svara

  4. […] kul var det att Markus för ett tag sedan figurerade i tidningen Byggnadsarbetaren. Byggvärlden behöver mer inspirerande människor som vill – och kan – bygga […]

    Svara

Kommentera

