Världen dör i ett hav av plast

Den här filmen tar upp vad som händer med all plast vi människor skapar och slänger. Vart tar plasten vägen och vad leder det till? Kanske är det dags att vi slutar använda plast i precis alla produkter och runt varenda vara i våra affärer. Vi bara ställer till det för oss själva och andra varelser hela tiden verkar det som. Undrar vad som skulle hända om de andra djuren på vår planet fick rösta om människans framtid…

One response to this post.

  1. Posted by Pernilla on december 2, 2011 at 10:43 f m

    Jag gillar att du uttryckte dig med ”bara ställer till det för oss själva”, väldigt slående. Ungefär som om mänskligheten beter sig som en trettonåring vars hjärna inte är kapabel till att förstå orsak och verkan och konsekvenserna av beslut. Dags att vi växer upp!

    Och plats, förövrigt. Jag försöker undvika plast i den mån det är möjligt (svårt i mataffären om inte annat), och trots att jag försöker så fyller jag ändå en relativt stor (tänk matkasse) påse med plastsopor varje/varannan vecka. Och även om jag slänger påsen i ”återvinningen” så ser jag bara det där stora plastberget ute tills havs framför ögonen.

    Svara

Kommentera

