Nästan nya jeans

Nu har jag äntligen tagit tag i lagningen av mina trasiga jeans, tre par. Min mycket fina vän lagade dom åt mig mot lite massage. Hon är väldigt duktig på att sy så för henne tog det bara en timme men om jag hade gjort det hade det tagit bra mycket längre tid och dessutom skapat en hel del frustration. Det känns skönt att äntligen ha fyra par jeans igen, jag har nämligen gått runt i samma par länge nu och det paret var dessutom ett par som jag i panik hittade längst in i garderoben. När jag tillslut fick på mig dom visade det sig att jag växt på mig lite över arslet så de var några storlekar för små. Men vad gör man när alternativet är att gå naken? Nu slipper jag dock det problemet ett tag framöver.

Kläder som man lagar håller ju såklart inte lika bra som helt nya eftersom lagningen skapar nya hål i tyget där framtida sprickor och hål kommer uppstå men ju längre man kan hålla liv i de kläder man har desto längre tid innan man behöver konsumera och därigenom bidra till galenskapen som håller på att ta livet av oss alla. Ett par av byxorna är dessutom inköpta på second hand och de andra är några år gamla vid det här laget så jag har använt dom väl. Tänk på det nästa gång det går hål på nåt plagg, det är bara att ta fram symaskinen eller massageoljan😉

One response to this post.

  1. Posted by Petra Skoog on november 29, 2011 at 2:06 e m

    De där tjusiga benen på bilden är ju dock knappast dina…hahaha

    Svara

Kommentera

