Bilar som drivs av luft?

Det här var nåt helt nytt för mig, bilar som drivs med tryckluft. Ganska häftigt! Det finns många problem med tekniken men många som jobbar på att lösa dom så kanske kan vi få se nåt liknande i framtiden. Problemet är ju att även om bilarna drivs av luft behöver man energi för att trycka ihop luften såpass att den kan användas som drivkraft. Men om man använder ren, förnybar energi för att göra detta är bilarna i stort sett utsläppsfria.

Hur det än är med utsläpp hit och dit tror jag att vi i framtiden måste vara mer öppna för att ha olika typer av fordon beroende på de förutsättningar som finns lokalt. På vissa platser kanske luftbilar är ett bra val, på andra kanske en häst är det smartaste valet. Jag tror på diversifiering i alla lägen. Vi har inte råd att bara stå på ett ben i framtiden så fram för fler intressanta lösningar.

One response to this post.

  1. Rätt häftig idé! Den ser dock lite läskig ut, som en enorm skalbagge eller en mutanterad nyckelpiga.
    Kan bli kul att se hur denna ”bilen” utvecklas, jag tror nog att jag endå hade tyckt att det var rätt läskigt att köra i 80km/h med en joystick!🙂

    Svara

Kommentera

