Små kojor

Hittade det här videoklippet med en kille som har byggt som små kojor hela sitt liv och nu försörjer sig på att göra det åt andra. Han har mycket tankar om att bygga av material som andra ser som skräp, bygga litet, bygga billigt och en hel den annat. Inte många som skulle kunna tänka sig att bo permanent i hans kojor men jag tycker det är kul med galna ideer. Man behöver inte köpa dom rakt av men man kan ta inspiration från skaparglädjen som kojorna ger uttryck för. Bygger man kojor under uppväxten är man nästan snickare när man blir vuxen.

2 responses to this post.

  1. Posted by Katrin on oktober 11, 2011 at 8:30 f m

    Tips! Jag var på utställning i Stlm, på magasin 3, med den här utställaren: http://www.zittel.org/
    Hon jobbar med kompakta effektiva lösningar både rumsligt, energimässigt och filosofiskt, du kanske redan känner till henne? Personligen gillar jag även hennes syn på kläder- en tråd, jag tänker -onepiece! Samma tankar går för hennes inredning och möbler mm.

    Svara

    • Nej jag har aldrig hört talas om henne men hemsidan var helt totalt värdelös. Trögnavigerad är bara förnamnet 🙂 Det jag orkade kolla på var inte särskilt imponerande utifrån mina preferenser men jag orkade som sagt bara kolla på några få grejer. Kanske dyker på henne i framtiden någon gång och älskar det. Tack för tipset 🙂

      Svara

Kommentera

