Jordskeppet i Skattungbyn

Såhär ser det numera ut vid jordskeppet. Det gamla skeppet är rivet och det nya är snart på väg upp. Tomten är väldigt uppsnyggad och förberedd inför nästa års odlingssäsong. De som är intresserade av att volontära kan gå in på http://www.jordskepp.org och göra en anmälan men vänta gärna till nästa år när ni vet att ni faktiskt tänker dyka upp.

4 responses to this post.

  1. Posted by Linnea on februari 2, 2013 at 1:09 f m

    Hej!
    Finns det något sätt att kontakta Earthship-projektet i Skattungbyn/Ogräskollektivet förutom WOOF?
    Tack på förhand,
    Linnea.

    Svara

    • Jag kanske kan förmedla kontakt. Vad handlar det om? Just nu händer det inte så mycket där. Drar nog igång i Juni skulle jag tro. Du kanske vet att de inte bygger jordskepp längre? Det är en timmerstomme på väg upp och en hel del odlingar, kan vara bra att veta så man inte blir besviken. Vill du bygga jordskepp så har du Earthship Hällekil i värmland, finns som grupp på facebook 🙂

      Svara

      • Posted by Linnea on februari 2, 2013 at 2:44 e m

        Tack för snabbt svar! Okej, nej jag var inte säker på vad som var på gång där. Det finns inte så mycket uppdaterat att läsa om detta på internet som jag har hittat i alla fall, din blogg är det mest informativa hittills. Jag hade hoppats att det var något mer jordskeppsliknande på väg att byggas just i Dalarna mest för jag kommer därifrån, men planerar att bygga på Island där jag bor nu. Tar gärna emot om du har bra tips på läsning om ekobygg i Skandinavien, och vill ni/de i Skattungbyn ändå prata tillvägagångssätt, bygglov etc. så förmedla mig gärna till er/dem! Kontaktar Earthship Hällekil, massor med tack för tipset 😉

        Svara

        • Nej de är inte så internetaktiva på gott och ont 🙂 Ekobygg finns det hur mycket skrivet om som helst så man måste välja någon sorts inriktning. 🙂 Om jordskepp kan jag rekommendera boken Earthships in Europe 🙂

          Svara

Kommentera

