Regler för efterfordon

Hittade det här på vägverkets hemsida. Så fort man pratar om att bygga ett litet hus på hjul frågar alla om man får köra med dom på vägarna. Det här är alltså reglerna för sk efterfordon. Min lilla vagn försöker jag fuska igenom som just ett efterfordon.

Tryck på den här länken för att ladda ner en PDF-fil ———->  Efterfordon

2 responses to this post.

  1. Hej!

    Trevlig blogg du har!

    Du skriver ”fuska igenom”, å då undrar jag vad skulle man ha fått igenom den som om det inte vore ett efterfordon? Finns det verkligen nått som skulle vara mer ”rätt” i ditt fall?

    Lycka till Erik

    Svara

    • Tack ska du ha 🙂
      Ja min vagn har kvar fjädringen vilket de inte får ha för att klassas som efterfordon. Därför skriver jag ”fuska igenom” Sen tror jag vagnen väger för mycket med men det är ju svårt för polisen att se. Det är inte ofta de har en personbilsvåg med när de gör kontroller. Har bara sett det en gång faktiskt och det var utanför stockholm. Då använde de vågen för att kolla lastbilar så de hade nog inte stoppat mig + vagn iallafall 🙂

      Svara

Kommentera

